Metal gear solid

10. leden 2010 | 14.36 |

//www.dosgamesonline.com/index/game/653/Metal_Gear_Solid.html

 Návod hry

DISK 1

01. Doky{The Docks}
02. Letiště vrtulníků{Heliport}
03. Barák 1 - Hangár tanků{House 1 - Tank Garage}
04. Barák 1 B1 - Vězení{House 1 B1 - Cells}
05. Barák 1 B2 - Zbrojnice{House 1 B2 - Storage} [boss - Revolver Ocelot]
06. Hangár tanků{Tank Garage}
07. Nádvoří tanků{Tank Yard} [boss - tank]
08. Barák 2 - Skladiště jaderných zbraní{House 2 - Nuclear Weapon Storage}
09. Barák 2 B1 - Kanceláře{House 2 B1 - Office}
10. Barák 2 B2 - Laboratoře{House 2 B2 - Lab}
11. Barák 2 B1 - Kanceláře{House 2 B1 - Office} [boss - Psycho Mantis]
12. Jeskyně{The Caves}
13. Území ostřelovačů{Sniper's Grounds} [boss - Sniper Wolf]
14. Mučení/Věznice{House 1 B1 - Torture / Prison}
15. Barák 1 B2 - Zbrojnice{House 1 B2 - Storage}
16. Věž A{Tower A}
17. Věž B{Tower B} [boss - Liquid Snake]
18. Území ostřelovačů 2{Sniper's Grounds 2 } [boss - Sniper Wolf]

DISK 2

19.

Slévárna{Molten Metal Room}

20.

Výtahová šachta{Elevator Shaft}

21.

Území mrazu{Freezer Room}

[boss - Vulcan Raven]

22.

Spojovací chodba{Passageway}

23.

Metal Gear Rex{Metal Gear Rex }

[boss - Metal Gear Rex, Liquid Snake]

24.

Pronásledování{The Chase}

25.

Pár rad na závěr{Hints}Metal Gear Solid - návod

Doky

Seběhni do vody po schodech a vlevo od nich za potopeným barelem najdeš Jídlo. Vylez po schodech zpět a podplaz se pod trubkami u zdi. Doběhni k protější zdi a čekej na vhodný okamžik (až se stráž hlídkující za rohem otočí a půjde pryč). Přesuň se rychle do pravého spodního rohu skladovacího prostoru. Najdeš tam Jídlo. Potom se schovej pod nebo za ventilační skříní v pravém spodním rohu doků a čekej, až bude stráž stát nalevo od tebe. Podplaz rychle potrubí a utíkej vzhůru do pravého horního rohu místnosti. Leží zde další Jídlo. Zaujmi pozici za nakladačem a čekej, až přijede výtah se stráží. Během čekání dávej pozor, aby tě hlídkující strážný nespatřil. Poté co budeš mít volný prostor k výtahu, utíkej do něj. Výtah se rozjede a vyveze tě nahoru na letiště vrtulníků.

Metal Gear Solid - návod

Letiště vrtulníků

Běž na pravou stranu přistávací plochy a čekej, až 2 světelné kužely reflektorů opustí prostor s krabicí. Potom rychle proběhni přes přistávací plochu a přitom seber krabici s granáty Chaff. Běž do místnosti nalevo. Dej pozor na bezpečnostní kameru a projdi pod ní (přilep se zády na kontejnery) k protější straně místnosti. Až se kamera otočí ke vchodu, rychle seber krabici s granáty Stun. Propliž se zpět ke vchodu a opusť místnost. Nalevo by měl být strážce, který spí. Pokud máš volný prostor běž do opodál stojícího nákladního automobilu, kde uvnitř najdeš ukrytou automatickou pistoli Socom. Vem ji a v příhodném okamžiku opusť korbu náklaďáku. Běž směrem do pravého horního rohu letiště. Dej pozor na bezpečnostní kameru a vyběhni po schodech nahoru. Dávej bacha na stráž, která tam hlídkuje. Až budeš moci, vlez do větrací šachty otvorem u země uprostřed terasy, kde chodí stráž. Na konci terasy můžeš předtím sebrat pár nábojů do Socomu.

Další a možná ještě rychlejší možností (By Andrej) jak se dostat do ventilačního systému, je proniknout do ventilačního systému otvorem, který se nachází ve stěně za výše zmíněným spícím strážcem. V tomto případě je vhodné použít granát Chaff pro disfunkci bezpečnostních kamer. Pro utajené vniknutí do komplexu a s ohledem na následující část mise je samozřejmě vhodnější použít první zmíněný způsob, neboť v tomto druhém případě existuje vyšší riziko, že si tě spící ňouma všimne. Oběma citovanými způsoby se každopádně dostaneš do ventilační šachty, na jejímž konci se nachází hangár tanků. Ve ventilaci rovněž najdeš nějaké to Jídlo a munici do Socomu.

Metal Gear Solid - návod

Hangár tanků

Poté co slezeš po žebříku z ventilačního systému v horní části hangáru tanků se propliž okolo kamery v pravém horním rohu a vejdi do otevřeného skladu (později bude vchod zablokován bezpečnostním kódem 4). Dej pozor na bezpečnostní kameru a vem Termální brýle (Thermal Goggles). Proti bezpečnostním kamerám použij granáty Chaff (pár jich leží vlevo od žebříku, po kterém jsi opustil ventilaci). Vyjdi ven ze skladu a postupuj dál po mostíku. Do dalších skladovacích prostorů v tomto patře se nedostaneš bez bezpečnostní karty. Projdi okolo bezpečnostní kamery po schodech do spodní části hangáru. Pod schody najdeš náboje do Socomu (Socom Bullets). Až bude vzduch čistý, běž k výtahu (dvojité dveře s nápisem "EV" vedle zeleného tlačítka). Použij výtah a sjeď dolů do poschodí B1.

Metal Gear Solid - návod

Barák 1 B1 - Vězení

Běž chodbou a na jejím konci je žebřík. Dole u něj je u země otvor ventilace v němž je umístěno Jídlo. Vylez na žebřík. Prozkoumej ventilační šachtu a podívej se do všech větracích otvorů. Po dlouhém rozhovoru s šéfem DARPA přijde na řadu střelecká scéna. Z každého zabitého vojáka vypadne munice nebo Jídlo. Použij je dle potřeby. Nyní máš bezpečnostní kartu 1 úrovně. Můžeš s ní otevřít všechny dveře s označením "1". Jdi zpět do místnosti u východu - najdeš zde na různých místech trochu munice. Potom použij výtah a sjeď do poschodí B2. [pamatuj, že pro otvírání dveří musíš mít v ruce bezpečnostní kartu]

Metal Gear Solid - návod

Barák 1 B2 - Zbrojnice

Jsou zde 2 východy a 6 malých skladovacích místností na zbraně. Vyjdi z výtahu a jdi do místnosti na mapě vlevo dole, kde si vem granáty. Po cestě dávej pozor na propadliště v podlaze chodeb. V prostřední horní místnosti si naber do kapes C4. Na obou stranách od výtahu jsou na stěně namodralé praskliny. Umísti u nich C4 a odpal je. Posbírej všechny bonusy a běž do spodního levého rohu, kde odpal další namodralou puklinu ve zdi. Vzniklým otvorem opusť skladiště munice. V malé chodbě najdi modrou prasklinu na zdi a odpal ji. V další chodbě odpal další prasklinu vlevo a vejdi do místnosti (praklinu napravo odpalíš později ve hře, neboť za ní jsou místnosti blokovány kódem vyšší úrovně. V místnosti nalevo se utkáš s Revolver Ocelotem. Bude běhat dokola místnosti a střílet na tebe. Po každých 6-ti ranách musí nabít svůj revolver. To je chvíle, kdy do něj můžeš napálit pár kulek. Je to jednoduché. Poté, co jej porazíš, následuje dlouhý rozhovor s Kennethem Bakerem, který ti dá bezpečnostní kartu úrovně 2 (Level 2 keycard). Jdi zpět cestou, kterou jsi přišel a vejdi do místnosti zabezpečené kódem 2 - vpravo dole ve skladišti zbraní B2. Použij termální brýle, vyhni se bezpečnostním paprskům a seber novou zbraň Fa-mas s municí. Potom běž k výtahu a vyjeď nahoru do hangáru tanků v poschodí 1.

Metal Gear Solid - návod

Hangár tanků

V prvé řadě zavolej Meryl na frekvenci "140.15". Řekne ti, že máš čekat, než ti otevře velké vrata napravo od výtahu. Než ti Meryl otevře bránu, můžeš jít do místnosti vpravo od ní. Připlaz se ke spící stráži a zneškodni ji. Vem si zde ležící Tlumič (Supressor) a použij ho (jestliže máš v ruce Socom, tlumič se nasadí automaticky). Opusť tuto místnost a vyběhni do 2. patra hangáru tanků. Projdi do místnosti zabezpečené kódem "1". Seber zde Krabici/A (Cardboard Box/A) a granáty Chaff. Vyjdi ven a pokračuj po můstku zpět vpravo nahoru, vejdi dovnitř skladu (bezpečnostní kód "2") a vem si Detektor min (Mine Detector) a jestli potřebuješ, tak i Jídlo. Nyní seběhni dolů po schodech, vyhni se stráži (nebo ji zneškodni) a projdi velkou bránou, kterou ti Meryl otevřela. Když budeš za ní, vybav se termálními brýlemi a překonej místnost, aniž by tě zachytily bezpečnostní paprsky. Na druhé straně vrat tě čeká Nádvoří tanků.

Metal Gear Solid - návod

Nádvoří tanků

Zde budeš bojovat s bossem - Vulcan Ravenem - v tanku. Nejprve musíš překonat krátké zaminované území. Můžeš použít svůj detektor na miny a vyhnout se minám nebo je prostě sebrat - budou se ti možná později hodit. Poté musíš překonat dost velkou vzdálenost mezi tebou a tankem. Nejlépe to jde podél levé zdi. Abys jej trochu oslabil, házej průběžně granáty Chaff - znemožníš mu tak zaměření děla a zůstane mu proti tobě k dispozici "pouze" kulomet na věži. Až dorazíš k tanku, běhej stále okolo něj a házej granáty na jeho věž, abys odstranil ostřelovače. Dávej pozor, neboť střelba z kulometu je taky dost silná. Po boji obdržíš kartu vyšší bezpečnostní úrovně a automaticky vstoupíš do Skladiště jaderných zbraní (Nuclear Weapon Storage).

Metal Gear Solid - návod

Barák 2 - Skladiště jaderných zbraní

Proběhni dolů pasáží a podlez vrata (jestli potřebuješ, vem nejdřív vlevo od vrat nahoře v uličce Jídlo. Dávej velký pozor na to, aby tě neobjevili, protože v opačném případě se uzavřou všechny východy a zemřeš udušen plynem. Jak sám zjistíš, zde se nesmí zbraně používat a tak máš k dispozici pouze své holé ruce. Dostaň se nepozorovaně ke schodišti vpravo nahoře a vyběhni po něm nahoru. Pro zamaskování lze použít v nejhorším případě krabici, ale není to stoprocentní, neboť ne všichni strážní jsou hlupáci. Vezmi po cestě nějaké bonusy, ale neobtěžuj se zbytečně kvůli nim sejít z cesty, protože stráže tě můžou snadno odhalit a pak je s tebou amen. Až se dostaneš nahoru, běž k výtahu a sjeď s ním do poschodí B1. Můžeš jít taky schodištěm v levém horním rohu skladiště. Pokud ti nebude záležet na omezení počtu zlikvidovaných nepřátel (kvůli lepšímu závěrečnému hodnocení, mám pro tebe jedn tip: Až zde budeš později procházet, dříve než podlezeš vstupní vrata, použij PSG1 a odstřel stráže, které hlídkují dole i nahoře na lávce, potom dávej pozor už jen na kamery.

Metal Gear Solid - návod

Barák 2 B1 - Kanceláře

Běž nalevo na záchodky a zneškodni ulehčujícího si chlapíka. Nyní proběhni sníženým prostorem v místnosti s kancelářemi. Odstraň stráž a vstup do všech kanceláří, kde se dostaneš. Vezmi raketomet Nikita a běž ven k výtahu. Můžeš si taky nabrat nějakou tu munici do Socomu a Fa-masu. Použij výtah a sjeď do poschodí B2.

Metal Gear Solid - návod

Barák 2 B2 - Laboratoř

Jdi k protější stěně a projdi do místnosti. Když vejdeš do 2. místnosti, dej pozor, neboť je zde elektrická podlaha. Po animaci a vysvětlujícím rozhovoru vystřel raketu Nikita a naveď ji chodbičkami až ke skříni s vypínačem, která je na mapě vlevo nahoře. Tím zneškodníš elektrickou podlahu. Vyběhni nabrat trochu vzduchu do plic a vrať se zpět. Potom vstup do dvou místností na pravé stěně chodby, které lze otevřít tvou bezpečnostní kartou. Vem zde Jídlo a Plynovou masku (Gas Mask) a pokračuj dolů pasáží - zde se můžeš dát buď vpravo a jít bojovat s bossem nebo jít vlevo a sebrat pár bonusů. Můžeš taky pro bonusy zajít později. Dej se tedy vpravo a projdi skrz několik místností. v chodbičce za nimi uvidíš na zemi několik těl, které tu zanechal tvůj starý přítel Ninja. Běž za ním do místnosti a bojuj s ním. Boj s Ninjou není velmi těžký. Hlavně se vyhni jeho útokům a zasáhni ho ve chvíli když můžeš. Nepoužívej žádné zbraně, protože on všechny střely vykryje mečem. Po určité době, až bude mít ubráno ze svého života, použije kamufláž, abys ho neviděl. Použij své termální brýle a per do něj, co se do něj vejde. Když se začne procházet nevzrušeně kolem, je nutné změnit techniku - napoprvé jej nezasáhneš, takže naznač 1 ránu a on se objeví za tebou, naznač opět jednu a on zase zmizí a objeví se za tebou napotřetí na něj vytáhni své 3-úderové kombo. Můžeš taky použít granáty Chaff - tím ho znehybníš a poté na něj směle zaútoč (až budeš mít "bandanu" můžeš Chaffy házet průběžně a Ninja si ani neťukne). Když se začne hroutit a bude stát ve velké modré světelné kouli, střílej do něj s Fa-masu a brzo ho zneškodníš. Po zdlouhavém rozhovoru s Lee "Otakon" Emmerichem získáš bezpečnostní kartu 4 úrovně (level 4 keycard). Poté se vrať cestou, kterou jsi přišel, a použij výtah k tomu, aby ses dostal nahoru do poschodí B1. Pokud si tak neučinil již dříve posbírej všechny bonusy v uzamčených buňkách a hlavně nezapomeň vyzvednout brýle pro noční vidění (Night vision goggles) z místnosti zabezpečené kódem 4.

Metal Gear Solid - návod

Barák 2 B1 - Kanceláře

Jdi do velké kanceláře a odstraň stráž, hlídkující napravo. Potom se nech objevit za strážného převlečenou Meryl. Od ostatních stráží ji poznáš podle specifického vlnění jejich boků. Taktéž lze zjistit její totožnost střelou ze Socomu, neboť po zásahu vyjekne zřetelným ženským hlasem. S ohledem na skutečnost, že pokud ji zasáhneš vícekrát a ona zemře, následuje nepříjemný "Game over", se jeví jako vhodnější první, pozorovací varianta. Krom toho už poẗzději nebudeš mít možnost ocenit její vnadné pohyby při chůzi. Když Tě spatří, začne utíkat. Následuj ji na dámské záchodky. Běž do poslední kabinky a prozkoumej ji. Po chvilkové konverzaci od ní dostaneš Bezpečnostní kartu úrovně 5 (level 5 keycard) a Klíč PAL (PAL key). Posbírej trochu zásob v kancelářích, zejména neopomeň vzít Diazepam v kanclu s bezpečnostním zámkem úrovně 5 a Krabici/B (Cardboard Box/B) v místnosti s kódem zabezpečení 4. Poté se vydej chodbou od výtahu na mapě vlevo a projdi ve společnosti Meryl až do velitelské místnosti, kde tě čeká boj s Psycho Mantisem. Mantis je telekinetický maniak a svou psychickou silou nejprve ovládne Meryl, takže použij granát Stun a tím ji rychle omráčíš. Nyní začíná opravdový boj s Psycho Mantisem - viz. Pár tipů na konci návodu. Když po tobě začne Psycho Mantis telepatií házet věci, lehni si na zem. Kdykoliv můžeš, např. když vrátí nábytek na místo, zaútoč na něj ze zbraně. Až znovu ovládne Meryl, použij opět granát Stun a omrač jí. Když se zneviditelní a začne po tobě vrhat magické koule, nasaď si termální brýle a střílej na něj dokud nebude mít dost. [pořadí jeho útoků: magické koule-lehké křesla-busty-mixéry-obrazy, a znovu dokola] Když dostane poslední zásah, otevře se skrytý vchod v pravém horním rohu místnosti.

Poznámka pro PSX verzi: Na začátku tohoto boje a několikrát během něj, obrazovka zčerná a zobrazí se opakovaně slovo "Hideo". Nikdo zřejmě netuší proč, ačkoli tvůrce hry se jmenuje Hideo Kojima - poměrně zvláštní shoda,že?. PC-čkáři bohužel nemají možnost ocenit interaktivní podtext tohoto souboje. Na rozdíl od nich lze v PSX verzi ocenit způsob, jakým lze Psycho Mantise porazit, ale více ve zmíněné sekci Pár tipů na konci návodu.

Metal Gear Solid - návod

Jeskyně

Meryl odejde doprava, následuj ji zasněženou cestou a podplaz se průlezem u země. Když budeš probíhat jeskyní, drž se vpravo, dokud nedosáhneš levého spodního rohu, kde se průlezem proplazíš a setkáš opět s Meryl. Můžeš taky, pokud máš málo munice, prolézt nejdříve průlezem vpravo od toho posledního a nabrat munici. V prostoru, kde tě čeká Meryl je východ. Jeskyni obývají vlci a lze jí bez újmy proběhnout třeba s pomocí granátů Stun, které průběžně házej na zem. Stačí tak 3-4 na to, abys vlky vyřadil ze hry. Později můžeš použí pro bezpečné překonání jeskyně krabici (viz. Pár tipů na konci návodu) nebo případně i kapesník od Sniper Wolf, který získáš během následujících dobrodružství.

Metal Gear Solid - návod

Území ostřelovačů

Poté co projdeš jeskyní a oceníš schopnost své partnerky v odhalování nástražných min je Meryl postřelena číhající Sniper Wolf. Po rozhovoru se zasaženou Meryl utíkej zpět až do hangáru tanků, kde sjeď pomocí výtahu do poschodí B2. Dej pozor na silně zaminované nádvoří tanků, kde se nově objeví krom velkého množství min Claymore i 4 bezpečnostní kamery s kulomety a nějaká ta munice a proviant. Ve zbrojnici vejdi do místnosti vlevo nahoře a vem si zde PSG1 s municí. Pak běž zpět na místo, kde byla postřelena Meryl utkat se v souboji ostřelovačů s nebezpečnou Sniper Wolf. Je to snadný souboj, pokud se dokážeš udržet v koncentraci. Pro jistou ruku si vem Diazepam. Po vítězném souboji pokračuj prostranstvím do pravého horního rohu k východu. Zde tě zajmou a po animaci následuje "Scéna mučení".

Metal Gear Solid - návod

Mučení / Věznice

Během mučení musíš mačkat opakovaně a velmi rychle mezerník (v PSX verzi tlačítko "kruh"), abys přežil. Jestliže nemůžeš mučení vydržet, musíš se vzdát (v PSX verzi nutno stisknout tlačítko SELECT) dříve než zemřeš, poněvadž zde po tvé smrti již neexistuje možnost volby "Continue"! Mezi mučeními se na chvíli probereš v cele. Poprvé se nic nestane, až na krátký rozhovor přes Kodek a zjištění, že tebe hlídající strážný pěknou rýmu. Během 2. scény v cele (po 2. mučení a následném rozhovoru prostřednictvím Kodeku) dostane stráž žaludeční křeče a odběhne na záchod. V té chvíli přijde Otakon a dá ti Kečup (Ketchup), Kapesník (Handkerchief) a Bezpečnostní kartu úrovně 6 (level 6 keycard). Použij kečup ke kamufláži - lehni si a vypusť jej - stráž vleze do cely, neboť bude chtít zjistit, co se ti stalo. Práskni s ní o zem a utíkej ven z cely. Když s ní praštíš dvakrát, je vyřazena ze hry. Lze také - až odejde stráž na záchodek - vlézt rychle pod postel a čekat, až stráž po návratu odemkne celu. Pak je opět nutné zneškodnit ji výše uvedeným postupem. Jestli se ti to nepovede nebo to třeba vůbec nebudeš zkoušet, čekej, přežij třetí mučení a v průběhu následující scény v cele se objeví Ninja a odstřelí dveře. Tak či onak, jestliže přežiješ mučení, dostaneš se ven. Postupuj chodbou zpět k místnosti, kde tě mučili a nezapomeň zde vzít velkou červenou krabici, ve které jsou všechny věci, které jsi sebou měl než tě zajali (pozor na časovanou bombu v inventáři, kterou ti tam zanechal jako překvapení tvůj starý známý Revolver Ocelot). Projdi východem a opusť místnost - dávej pozor na kulomety na stěnách. Použij výtah a sjeď dolů do B2.

Metal Gear Solid - návod

Barák 1 B2 - Zbrojnice

Běž dolů a opusť skladiště odpáleným východem na jižní stěně. Běž chodbou a u dvou otvorů (levý vede do místnosti, kde jsi porazil Revolver Ocelota) se dej do pravého. Pokud jsi jej neodpálil dříve, zprůchodni ho nyní pomocí C4. Dej bacha na kanóny u stropu - použij granáty Chaff. V této chodbě otevři 2 zamčené místností - v jedné najdeš Fotoaparát (Camera) a v další nějaké granáty. [Poznámka: Pokud hru hraješ podruhé, je zde zbytečné jít, neboť již máš zřejmě fotoaparát od začátku jako bonus za předchozí dohranou hru.] Sjeď výtahem do prvního poschodí hangáru tanků a odsud se přesuň na místo, kde byla postřelena Meryl a kde jsi porazil Sniper Wolfa a vstup do dveří vpravo nahoře - jsou to ty dveře, ukterých tě prve zajali. Až budeš procházet Jeskyní s vlky, aktivuj v levém inventáři Šátek - Handkerchief a vlci tě nechají být, protože je z něj cítit pach Sniper Wolf. Tky se můžeš stavit ve skladišti jaderných zbraní v poschodí B2 v zamořené místnosti zabezpečené kódem 6 a vyzvednout si zde neprůstřelnou vestu (....). Rovněž se stav v kancelářích v podlaží B1 a z kanclíku blokovaného bezpečnostním kódem 6 si seber Lék (Medicine) a ze sousedních buněk alespoň Diazepam.

Metal Gear Solid - návod

Věž A

Běž dolů koridorem a vstup do místnosti. Po spuštění alarmu zneškodni přibíhající stráž, vezmi Lano (Rope) a granáty Stun a běž dál. Pospíchej nahoru po schodech a během dlouhého stoupání zneškodňuj stráže, které ti stojí v cestě. Nezdržuj se vchodem asi v polovině schodiště - je zamčený a nelze jím projít. Nepřestávej běžet a střílet. Po cestě seber nějakou munici a jídlo, ale nepřestávej běžet vzhůru. Až budeš nahoře, vylez po žebříku úplně vlevo. Po zničení satelitu na střeše se vybav lanem a utíkej k zábradlí nahoru od obrazovky. Při slaňování dej pozor na kulky a na páru. Když dosáhneš pevné země, vrtulník tě přestane pronásledovat.

Můj tip: Pokud máš dost granátů Stun, stačí je házet průběžně během stoupání vzhůru (nejbezpečnější řešení v boji o nejlepší skóre). Číhající strážní tak nedostanou šanci zamířit, ty za tebou to notně zpomalí a nahoře pak stačí počkat si na dobíhající vojáky a pohodlně je zneškodnit. Pokud je však nechceš eliminovat, nečekej na ně a rovnou vyšplhej po žebříku.

Jako zpestřující nápad se mi jevil Andrejův tip s minou Claymore, kterou je nutno umístit na zem ještě dříve, než se vejde do místnosti s bezpečnostní kamerou, která spouští alarm.

Metal Gear Solid - návod

Věž B

Zde můžeš odpálit zamrzlé dveře, ale není důvod jít skrz ně. Raději si vem do rukou PSG1, spolkni Diazepam a odstraň trojici chlapíků, kteří na tebe čekají na druhé straně lávky. Po jejich eliminaci běž po lávce k dalšímu vchodu - a vyhni se střelám z vrtulníku. Poté co proběhneš lávkou, sebereš jídlo a vstoupíš do místnosti, kde vezmi Raketomet Stinger (Stinger Launcher) a střely do něj a slez po žebříku dolů. Zde se dej doprava a pokračuj dolů, dokud nedorazíš na pobořené schodiště. Po lehkém zahřešení se otoč a běž zpět nahoru. Po rozhovoru s Otaconem pokračuj po zpřístupněném schodišti nahoru a dej pozor na kanóny na zdích - zase prácička pro granáty Chaff. Až dosáhneš vrcholu, posbírej munici a vylez nahoru po žebříku a následně vstup dveřmi na střechu. Narazíš na Liquid Snakea ve vrtulníku. Kryj se před jeho střelami a v okamžiku, kdy přestane střílet, ho zaměř a vypal na něj Stingera. Pak se znova kryj a v příhodné chvíli na něj opětovně vystřel. Když přestane pálit z kulometu a namísto toho odpálí speciální raketu, utíkej do rohu k zábradlí nalevo budovy s vchodem, kudy jsi přišel. Po vítězném boji seběhni k výtahu a sjeď do 1. poschodí. Opět dej pozor na kulomety na stěnách. Až vstoupíš do výtahu, brzy poté zjistíš, že s tebou jsou tam 4 maskovaní útočníci. Použij termální brýle a zbav se jich. Když vystoupíš z výtahu, dej se vpravo a seber zde Jídlo a náboje do PSG1. Poté běž ke dveřím napravo a opusť prostor věže B. Běž přes koridor a dej pozor na kanóny. Sniper Wolf se tě už nemůže dočkat.

Metal Gear Solid - návod

Území ostřelovačů 2

Když odběhneš trochu dál od vrat, někdo tě zasáhne. Setkáš se zde znovu se Sniper Wolfem. Tentokrát to bude lehčí než při prvním setkání s ním, takže vytáhni svou PSG1 a zbav se ho. Pokud nechceš riskovat a nemáš žádné etické zábrany, vytas Raketomet Nikita a vystřel směrem do levého horního rohu prostranství. Vystřelenou střelu tudy naveď až k ukryté Sniper Wolf. Několik takových zásahů a jsi za vodou. Pokud nepotřebuješ doplnit munici a nechceš ani Krabici/C (Cardboard Box/C), běž do budovy vlevo od té s bezpečnostním zámkem úrovně 7 a po deaktivaci bezpečnostních kamer s kulomety granátem Chaff (nebo jejich zničení Stingerem) se vydej chodbou až ke schodišti vedoucímu dolů. První disk máš za sebou. Následuje výzva k výměně disku.

Metal Gear Solid - návod

Slévárna

Několika střelami ze Socomu se zbav první stráže a vezmi materiál ležící v blízkém okolí. Pokračuj přes lávku a až dorazíš k zábradlí, za nímž jezdí po troleji jeřáb, zastav se. Musíš se přitisknout ke zdi a se zády stále nalepenými na zeď pokračovat po římse prostorem, kde se pohybuje jeřáb. Když pojede směrem k tobě rychle si dřepni, aby tě neshodil s římsy - drž však záda stále přitisknutá ke zdi, jinak spadneš do roztaveného kovu pod tebou. Až se ti podaří překonat tuto překážku, běž po lávce a dolů po schodech. Mimochodem - jeřáb lze odstřelit Stingerem. Nalevo najdeš nějaké jídlo a munici. Můžeš jít k jižní stěně a vejít do prostoru, kde syčí z trubek pára. projdi uličkou a dej pozor na unikající páru. Na konci uličky podplaz zeď. Zde najdeš malou plošinu, střeženou kanóny a můžeš si odsud odnést Neprůstřelnou vestu (Body armor) - pokud jsi ji nevzal ve Skladišti jaderných zbraní B2 - a munici. Potom jdi zpět cestou, kterou jsi přišel. Až překonáš trubky s unikající párou, vydej se k velkým vratům na severní stěně naproti dveří, odkud jsi právě.

Metal Gear Solid - návod

Výtahová šachta

Vše, co zde musíš udělat, je běžet výtahovou šachtou nahoru a čekat, až přijede zdviž. Až přijede, vstup na plošinu a použij ovládací panel napravo. Během přepravy zastřel několik stráží, které tě napadnou. Až výtah zastaví, jednoduše běž nahoru a doprava a použij další výtah. Dej pozor na miny které jsou zde umístěny okolo bonusů. Až výtah dole zastaví, běž do dveří na severu.

Metal Gear Solid - návod

Území mrazu

Zde tě čeká boj s Vulcan Ravenem. Běhej za ním a střílej do něj Stingry. Není to těžký boj. Moje rada: Místo raket Stinger lze použít třeba C4 - umísti nálož a čekej, až tudy půjde Raven, potom ji odpal. Poté co ho přemůžeš, zjistíš, že první DARPA leader je falešný. Až bude po Ravenovi, odejdi severními vraty.

Andrej namísto C4 používá miny Claymore. Vyzkoušel jsem to a není to vůbec špatný nápad. Jen musíš dávat dost dobrý pozor na to, abys do nastražené léčky nespadl sám. Na druhou stranu - jak tvrdí Andrej - stejně ti už potom budou miny na nic.

Metal Gear Solid - návod

Spojovací chodba

Hoď granát Chaff a rozběhni se k východu na severní stěně. Jestli potřebuješ, seber Stingery vpravo od dveří nahoře na schodech, ale v tom případě budeš muset použít ještě jeden Chaff.

Metal Gear Solid - návod

Metal Gear Rex

Postupuj pasáží k Rexovi, dej se vpravo a vylez ne žebřík. Až vylezeš dej se vlevo a vylez na další žebřík. Hned nad ním je další, na který vylez a potom slez na druhou stranu po dalším žebříku. Pokračuj po lávce a odstřel stráž. Přesuň se dál po lávce, až narazíš na schody, vylez po nich nahoru a shlédneš sekvenci. Poté, co Snakovi vypadne Klíč PAL běž zpět až na dno místnosti s Rexem a hledej ho ve vodním příkopu okolo plošiny, na které Rex stojí. Jestliže při tom sebereš předmět s označením "BOMB" (bomba) otevři inventář na levé straně a doplň si hladinu života, potom zahoď bombu. Pokud PAL klíč ve vodě nenajdeš, střílej do krys - jedna z nich ho asi vzala. Až najdeš Klíč PAL, běž zpět nahoru do Řídící místnosti. Jdi k levému Laptopu a použij PAL klíč. Po zadání kódu opusť místnost, protože pro další dva počítače potřebuješ změnit barvu klíče PAL. Pro to, aby klíč změnil barvu potřebuješ navštívit postupně dvě jiné místa. Abys mohl vložit klíč PAL do modrého Laptopu (druhý v pořadí na stole), musíš jít do zamrzlého území, kde jsi porazil Vulcan Ravena. chvíli tam běhej a až se změní barva klíče PAL, utíkej rychle do řídícího centra a vlož klíč do druhého Laptopu. Nyní musíš změnit barvu klíče na červenou. Běž do Slévárny a aktivuj klíč v inventáři. Běhej chvíli a až klíč zčervená, utíkej rychle do řídící místnosti Rexe a vlož jej do třetího Laptopu. Po vložení poslední části vstupního kódu se spustí alarm a ty zjistíš, že tvůj přítel Master Miller je od začátku přestrojený Liquid Snake! V každém případě, až alarm uzavře řídící místnost a začne do ní vnikat jedovatý plyn, zavolej Otakona na frekvenci 141.12 a on ti otevře vstupní dveře. Pokud chceš zničit Rexe, používej granáty Chaff a střílej do jeho pozorovacího čidla (radaru) Stingery. Během první části souboje ti granáty Chaff zajistí, že tě Rex nemůže zaměřit a neví kde jsi. V druhé části střílej Stingery přímo do kokpitu, ale nezapomeň házet granáty Chaff, neboť i když teď řídí Rexe Liquid Snake a on tě vidí stále, vystřelené rakety se nemohou díky Chaffům navádět a tak (pokud jsi stále v pohybu) tě nezasáhnou. Samozřejmě nesmíš být moc blízko Rexe - v opačném případě tě zasype sprškou olova ze svých automatických zbraní. Po zničení Rexe tě čeká pěstní souboj s Liquid Snakem. Tento souboj není nijak zvlášť těžký, i když je nutné pochopit Liquidovu taktiku boje k omu, abys mohl s přehledem zvítězit.

Pronásledování

Toto je útěk z komplexu. Až od tebe odejde Meryl (nebo Otacon - v závislosti na tom jak ses zachoval při mučení), vstup do zničené haly za tebou a vem zde Jídlo, další seber vedle schodů u vchodu do místnosti s auty. Když vstoupíš do místnosti, dej se vlevo. Následuj Meryl a běž za ní do auta. Nejprve sestřel kulometem na autě barely, blokující výjezd a cesta bude volná. Po chvilkové klidné jízdě narazíš na střeženou závoru, kde musíš odstřelit další barely. Na poslední závoře postřílej stráže a následuje závěrečná jízda tunelem. Teď přichází na řadu Liquid Snake, který vás pronásleduje ve druhém autě. Střílej do něj a v případě potřeby sněz porci Jídla. Pokud vydžíš, tak přežiješ a můžeš si gratulovat - hra je u konce.

PÁR RAD NA ZÁVĚR

Frekvence pro CODEC

Campbell/Naomi - 140.85
Mei Ling - 140.96
Master Miller - 141.80
Meryl Silverburgh - 140.15
Natasha Romanenko - 141.52
Hal Emmerich "Otacon" - 141.12
Deepthroat - 140.48

Částečný seznam předmětů, jejich účel a umístění

Bandana
Při její aktivaci máš neomezenou munici pro všechny ruční zbraně (odměna za dokončení hry při získání Neprůstřelné vesty - Body armor). Neprůstřelná vesta je v prostoru za kotelnou ve Slévárně nebo v jedné z místností v zamořeném poschodí B2 ve Skladu jaderných zbraní.

Fotoaparát (Camera)
Můžeš si uložit fotky. Nachází se v tajné místnosti napravo od místa, kde jsi porazil Revolver Ocelota - potřebuješ bezpečnostní kartu úrovně 4. Nebo ji lze získat jako odměnu za dokončenou hru.

Krabice A (Cardboard Box A)
Slouží jako úkryt nebo k transportu. Nalezneš ji v místnosti ve druhém patře Hangáru tanků.

Krabice B (Cardboard Box B)
Slouží jako úkryt nebo k transportu. Leží v poschodí B1 v Baráku 2, kanceláře - místnost vlevo nahoře.

Krabice C (Cardboard Box C)
Slouží jako úkryt nebo k transportu. Uložena ve skladu v levém spodním rohu Sněhového pole - Území sniperů 2.

Cigarety (Cigarette)
Pro uklidnění. Vybavení od začátku hry.

Plynová maska (Gas Mask)
Snižuje škodlivé účinky plynu. Vyzvedni si ji ve třetí místnosti napravo v plynem zamořeném koridoru v podlaží B2 v Baráku 2.

Detektor min (Mine Detector)
Ukáže miny na tvém radaru. Sklad v horní části Hangáru tanků, Barák 1

Brýle pro noční vidění (Night Vision Goggles)
Vidíš s nimi jasně ve tmě. Barák 2 - B2 [Skladiště jaderných zbraní], poslední místnost vlevo nahoře.

Scope
Dalekohled s možností ZOOM - zařízení pro průzkum okolí. Vybavení od začátku hry.

Termální brýle (Thermal Goggles)
Zviditelní zamaskované (neviditelné) předměty - nepřátele a miny. Expediční místnost (Cargo room v Hangáru tanků v Baráku 1.

Fa-Mas
Automatická zbraň - lze s ní vystřelit velmi rychle velké množství nábojů. Skladiště v Baráku 1 - podlaží B2 [místnost vpravo dole - bezpečnostní kód 2]

PSG 1
Ostřelovací puška s omezeným množstvím nábojů. Sklad vlevo nahoře ve skladišti zbraní - Barák 1 - B2 [potřebuješ bezpečnostní kartu úrovně 5]

Socom
Slabší zbraň - pistole s laserovým zaměřovačem a možností nasadit tlumič. Nákladní auto na letišti vrtulníků.

SPECIALITKY

TECHNICKO-DEMONSTRAČNÍ MÓD
Dokonči postupně módy v pořadí "Training", "Time Trial", "Gun Shooting", "Survival". Pozn.: Teprve po dokončení daného módu se zpřístupní další v pořadí. Po zvládnutí módu "Survival" se zpřístupní Technicko-demonstrační mód, ve kterém si lze prohlídnout nejlepší možné časy v režimu se zbraní.

NEKONEČNÁ MUNICE
Úspěšně dokonči hru s tím, že zvládneš zkoušku mučení Ocelota a tím ochráníš Meryl. Po dokončení hry získáš předmět s názvem "bandana". Ulož hru a začni novou tak, že nahraješ tato uložená data. Teď budeš mít v inventáři bandanu a při její aktivaci máš neomezenou munici bez nutnosti výměny zásobníku pro všechny druhy ručních zbraní.

TAJNÉ MASKOVÁNÍ
Úspěšně dokonči hru s tím, že se vzdáš při zkoušce mučení Ocelota (stiskem tlačítka Select). Neochráníš Meryl, ale po dokončení hry dostaneš neviditelný oblek - "stealth camouflage" pro neviditelnost. Ulož hru a použij tento sejv při začátku nové hry. Když aktivuješ maskování, kromě bosssů tě neuvidí žádný z vojáků ani žádná kamera.

FOTOAPARÁT
Prohledej oblast B2 u hangáru tanků. Přejdi chodbou až na konec, poté vpravo a v místnosti, kdes porazil Ocelota, použitím trhaviny C4 zpřístupníš další chodbu. Zde najdeš dveře, blokované bezpečnostním kódem 4. a 6. úrovně. Za dveřmi s bezpečnostním kódem 4. úrovně najdeš v místnosti foťák. Alternativně můžeš získat foťák tak, že se v mučírně podrobíš Ocelotovi. Když použiješ fotoaparát, můžeš si pak své výtvory prohlédnout volbou položky "Album" v hlavní nabídce hry.

NOVÉ TEXTURY
Dvakrát úspěšně dokonči hru s použitím stejné uložené pozice a to tak, abys dosáhl dvou rozdílných konců. Získáš "bandanu" a "stealth camouflage". Nyní během třetí hry, dosáhni Ninji bez použití bandany nebo stealth camouflage. Jestli to provedeš dle instrukcí, Ninja bude červený. Takto získáš nové textury jak pro Ninju, tak pro Snaka a bonusově i novou melodii v závěru hry.

MEI-LING TROCHU JINAK
Pokud ji budeš kontaktovat přes Codec opakovaně, aniž bys ukládal pozici, dostane se nakonec do stavu, ve kterém se zmůže už jen na vypláznutí svého jazýčku.

ALTERNATIVNÍ OBLEČKY
Dvakrát úspěšně dokonči hru s použitím stejné uložené pozice a to tak, abys dosáhl dvou rozdílných konců. Získáš "bandanu" a "stealth camouflage". Nyní během třetí hry se ve výtahu převleče Snake do smokingu.

ALTERNATIVNÍ ÚVODNÍ OBRAZOVKA
V úvodní obrazovce stiskni D-pad a změní se barva pozadí.

TROCHU SRANDY V BITEVNÍ VŘAVĚ
Až si vysloužíš neviditelný oblek (stealth camouflage), obleč se do něj a nepozorovaně připevni C4 na záda nepřátelského vojáka. Odběhni stranou tak, abys viděl na výsledný efekt. Pak už jen stačí aktivovat výbušninu a Geronimooooo!

PŘEKVAPENÍ OD KONAMI (pouze pro PSX)
Zahrej si hru s použitím paměťové karty, která obsahuje kromě dat z MGS data z dalších her od Konami (např., Silent Hill, ISS Soccer, atd.). Když se setkáš s Psycho Mantisem a on Ti začne číst Tvé myšlenky, zmíní se náhodně i o těchto hrách.

MERYLINY KALHOTKY
Následuj Meryl dámských toalet a dosáhni poslední buňky během pěti sekund. V následné FMV sekvenci bude Meryl jen v kalhotkách.

Když polezeš ventilační šachtou za Darpou, podívej se otvorem ve stropě do sousední cely, kde cvičí Meryl. Následně se vrať až k žebříku a poté zase postupuj zpět nad celu s Meryl. Když se znovu podíváš dolů, bude mít na sobě o něco méně oblečení. Pokud to vše zopakuješ a nahlédneš do této cely potřetí, Meryl bude cvičit už jen ve spodním prádle.

HUMORNÉ MERYLINY POZNÁMKY
Dívej se delší dobu na Meryl přes hledáček foťáku, dalekohledu nebo z pohledu 1. osoby (u PSX tlačítko "trojúhelník").

MERYL V RÁŽI
Švihni s Meryl o zem anebo jí jinak ubliž a dostane se ti takové facky, jakou jsi ještě od ženské nedostal.

TIPY

Krabice
Pokud počkáš chvíli schován v krabici na korbě některého nákladního auta, odveze tě rychle na místo určení vyznačené na krabici. Ve hře jsou k dispozici 3 krabice pro 3 určená místa. Pokud po prvním překonání vlčí jeskyně šlehneš s Meryl o zem poté, co projeví svůj údiv nad tvou nesnášenlivostí vůči vlčkům, a rychle (dříve než se rozčílí) se schováš do krabice, po jejím hvízdutí přiběhne malý vlček a pomočí ji. Díky tomu v této zvlhčené krabici budeš moci později procházet jeskyní bez problémů.

Naštvaný Cambell
Sestřeluj krysy na místě prvního setkání se Sniper Wolfem nebo střílej po vránách až se podruhé setkáš s Vulcan Ravenem.

Porážka Psycho Mantise (pouze pro PSX)
Zapoj ovladač do 2. portu a bojuj s Psycho Mantisem (v rohu černé obrazovky se následně objeví nápis "Hideo"). Použitím ovladače 2 k boji proti Mantisovi mu znemožníš, aby četl tvé myšlenky, které je schopen získat "čtením" z portu 1.

Pohled očima Psycho Mantise
Během boje s Psycho Mantisem aktivuj pohled ala 1st person.

Lehčí scéna pronásledování
Až budeš střílet z kulometu auta v závěru hry, přepni během střelby do pohledu první osoby.

Skryté přízraky
S použitím fotoaparátu si pořiď obrázky a uvidíš na nich skryté přízraky - členy vývojářského týmu KCEJ. Podotýkám, že odzkoušeny mám jen některé z nich

Fujimura - Výtah v komplexu Věže B
Fukushima - Letiště vrtulníků; pohled na moře z útesu
Hirano - Výtah ve Věži 2; hluboko v šachtě při pohledu z nejvyššího poschodí
Ishiyama - Letiště vrtulníků - nejvyšší vrchol budovy
Ito - Uvnitř výtahu v Hangáru tanků
Jerem Blaustein - Tělo mrtvého Sniper Wolfa
Kaneda - Zrcadlo na dámských toaletách
Kimura - MG podzemní základna; špička zavěšené zbraně Metal Geara
Kinbara - Tmavé místo na schodech
Kitao - Tělo mrtvého Decoye Octopuse (falešného šéfa DARPA)
Kobayashi - Skála v kaňonu
Kojima - Otaconova laboratoř; obraz postavy napravo
Korekado - Pánská toaleta
Kozyou - Za vodní nádrží v Kaňonu
Kutome - Pozorovatelna
Makimura - Skryté skladiště zbraní; za slabou zdí
Matsuhana - Chodba s mrtvými vojáky; vedle Otaconovy laboratoře
Mizutani - Když bojuješ s Metal Gearem, vyfoť jej:-)
Mori - Nejnižší bod výtahu; Věž B
Mukaide - Odraz v kaluži v jeskyni vlků
Muraoka - Voda v nákladním doku
Nakamura - V kaluži Meryliny krve; tam, kde byla postřelena
Negishi - Vodopád v kanalizaci
Nishimura - Tělo mrtvého Bakera
Okajima - Červi na pravém šéfovi DARPA v cele
Onoda - Tam, kde byl připoután Baker
Sasaki - Sbírka obrazů ve velitelském sálu (Commanders room)
Sato - Věž A; strop zničený raketou vrtulníku
Scott Dolph - Hluboko dole ve tmě při pohledu z pěší zóny mezi Věžemi A a B
Shigeno - Letiště vrtulníků, bezpečnostní kamera vedle schodiště
Shikama - Elektrická podlaha
Shimizu - Jeskyně vlků; první průlez u země
Shinkawa - V dálce nedaleko druhého sloupu na Území ostřelovačů
Sonoyama - Mučící stroj
Takade - Ninjova místnost; skleněná přepážka
Tanaka - Letiště vrtulníků; spící voják
Tougo - Slévárna - konec kotelny; v místě s párou (Blast Furnace)
Toyota - Bedna ve středu Ravenova skladiště
Uehara - Kraj výtahu; kde jsou vrány
Yamashita - Špička rakety uskladněné ve skladišti jaderných zbraní
Yoshimura - Slepá ulička ve ventilačním potrubí
Yoshioka - Můstek ve třetím patře vysoké pece

A ještě jedna na závěr
Po dohrání hry určitě shlédněte všechna videa a také dlouhé závěrečné titulky. Po nich se kromě konečného rozuzlení příběhu a přehledu osob, zodpovědných za toto vskutku mistrovské herní dílo, dozvíte také své výkonnostní označení nebo chcete-li - kódové jméno.

A je to. Jsme u konce. Pomohl-li Vám v něčem tento návod, splnil svůj účel a práce, kterou jsem s ním měl (zejména s tvorbou map:-)) tak nepřišla vniveč. Pokud ne, je mi to líto, ale život je už takový a ne všechno je černé nebo bílé. Každopádně Vám všem, jimž MGS učaroval, přeji příjemnou zábavu a "dobrý lov"!

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář