Zapomíná se a vesele se okrádá stát dál !!!

15. březen 2010 | 07.19 |
› 

Zapomíná se a vesele se okrádá stát dál !!!
A hlavně na jednu podstatnou věc trh ekonomiky hýbe odbyt.Když nebude odbyt tedy poptávka po zboží tak ekonomika nemůže růst.Lépe řečeno když si nemůžu dovolit kupovat zboží a neutratím peníze nemůže ekonomika mít zisk.Jestli daně mají platit jen chudí a bohatí stejné daně potom něco není v pořádku.Když Němci sem jezdili za nákupem tak jsme křičeli mají velké platy proč oni mají mít stejné ceny jako my!Dnešní bohatí v této zemi nemají stejné peníze tudíž by měli mít i větší daně.Přerozdělování financí a vykořisťování člověka člověkem je tady normální věc.ČD menegment výplaty od 2OO OOO - až 4OO 000Kč a potom se ptám proč mají mít takové výplaty a hlavně za co je mají?Oni kupují chleba a potraviny někde jinde než my a za jiné částky?Proto tak velké příjmy mají nebo nechápu proč takové sumy s daňových poplatníků musí jít na účty těm,kteří natahují ruku po státě v dotacích až 16 miliard na provoz!Potom se znova ptám takový manager za korunu je drahý!!! A nebo ne?Zapomíná se a stát-daňový poplatník se vesele okrádá dál!

České dráhy
 převedou na stát další majetek, který si cení na tři až pět miliard

České dráhy chtějí od státu další miliardy za svůj majetek


13. února 2010  12:57

Dalších pět miliard korun chtějí České dráhy od státu za převedení posledních budov a pozemků na Správu železniční dopravní cesty. Stát už přitom drahám předloni zaplatil 12 miliard. Peníze by zřejmě musely jít ze státního rozpočtu. S informací přišel Český rozhlas Radiožurnál.

Drážní půjčky

Dluhopisy
– 2009–2012
– celkem dvě miliardy korun
– fixní úrok 5 %

Závazky
Dráhy se zavázaly, že od firmy Eurofima odeberou kolejová vozidla za celkem 4,4 miliardy korun. Úvěr má státní záruky, splatnost do roku 2017.
Úvěr od konsorcia bank vedeného ČSOB 1,3 miliardy, splatný je v roce 2014 a také za něj ručí stát.

Pramen: výroční zpráva za 2008

Dráhy prodají část pražské "Masaryčky", peníze půjdou na opravu

Masarykovo nádraží v centru Prahy potřebuje opravu. Dřevěná
konstrukce střechy dvorany (na snímku uprostřed) je v tak dezolátním
stavu, že ji musí podpírat přídavné sloupy. Když vše půjde hladce, začne
se s opravou ještě letos.

30 tisíc za metr čtvereční.........?!!!

Podle něj se cena za pozemky bude pohybovat kolem třiceti tisíc korun za metr čtvereční. "Budou na to dva znalecké posudky od nás i od kupujících, třetí bude od soudního znalce," dodal Matzenauer.

Peníze z prodeje nepotřebných pozemků podél ulice Na Florenci by neměly dlouho zahálet. "Letos by se ještě mělo s opravami začít," dodal k rekonstrukci Masarykova nádraží Matzenauer. Dráhy budou nádraží, odkud jezdí hlavně regionální vlaky, opravovat za běžného provozu.

O opravě a přeměně celého nádraží se mluví od roku 1998, kdy si dráhy v tendru vybraly za investory společnost Masaryk Station Development (MSD), v níž samy mají podíl. Kromě drah se na projektu podílí ještě ING, Sudop a Morávka centrum. "Je to pro nás možnost, jak postoupit v projektu rychleji," řekl o dohodě šéf MSD Tomáš Kadeřábek.

Firma zatím neví, co konkrétně na pozemcích postaví, to ukázat až architektonická studie. "Půjde ale nejspíše o kombinaci obchodů, kanceláří a bytů," nastínil Kadeřábek.

Opravené Masarykovo nádraží má zákazníkům přinést podstatně lepší zázemí, dráhy jednají i o vstupu některých řetězců na nádraží – například Burger King.

Podle jedněch jde o nábor lidí, kteří o Českých drahách vědí jen to, že ani první třída tu za nic nestojí. Druzí si pochvalují, že mají dráhy konečně schopné finančníky, bez kterých se neobejde žádná velká firma. V jednom má však odborářský boss Jaromír Dušek pravdu. Po příchodu Petra Žaludy se na generálním ředitelství odehrálo personální zemětřesení.
Za Duškovy
 urážky se omluvili vedení Českých drah jiní odboroví bossové.foto: David Neff, MF DNES

Za Duškovy urážky se omluvili vedení Českých drah jiní odboroví bossové.

Kolik lidí přišlo do vrcholového managementu po nástupu Žaludy, nedokáže tiskové oddělení Českých drah ze dne na den zjistit. Vedení podniku se však netají tím, že na většinu důležitých pozic se žádná výběrová řízení nevypisovala, a některá místa se dokonce musela pro nově příchozí vytvořit.

"Když vypíšete výběrové řízení, nemáte jistotu, že se vám přihlásí kvalitní lidé. Proto se stahují lidé například z bank. U nich je jistota odborné kvalifikace," říká mluvčí Petr Šťáhlavský. "Nemůžeme se chovat jako státní moloch," dodává.

Veverkův klub

Když se začne mluvit o Žaludově garnituře, vysloví nespokojení zaměstnanci jako první jméno Jana Veverky. Absolventa oboru pozoun na konzervatoři si Žaluda nejprve přetáhl do pojišťovny AXA, jíž šéfoval. A když se ze dne na den rozhodl odejít do Českých drah, vzal ho s sebou.

To kvůli Veverkovi vznikla nová pozice tajemníka generálního ředitele, bez kterého prý neudělá Žaluda žádné důležité rozhodnutí.

"Ta pozice předtím neexistovala. Vytvořila se, aby se nějakým způsobem institucionalizovala moje pozice na dráze," přiznává Veverka. "Spousta lidí má tendence to přeceňovat. Vím, že Dušek chodí a říká, že dráhy řídí pozounista," dodává.

Má pravdu. Na chodbách generálního ředitelství se už delší dobu mluví o tom, že Veverka je tím skutečným personálním ředitelem. V jeho diskusním klubu Appia se totiž dnešní šéfové scházeli ještě v době, kdy netušili, že jednou budou řídit obří státní podnik.

Chodil sem diskutovat například náměstek pro ekonomiku Michal Nebeský, dnes už bývalý personální náměstek Milan Ruttner či náměstek pro dopravní cestu Milan Matzenauer. A samozřejmě Petr Žaluda.

Veverka odmítá, že by se vedení drah dalo dohromady v jeho klubu. "Berte to tak, že se známe všichni z financí," říká. "Pan Nebeský pracoval v Citibank, pan Ruttner taky. Ta parta, která se postavila kolem drah, se znala dávno předtím, než začala chodit do Appie," říká Veverka.

Ne všichni Veverkovi známí, kteří se uchytili na drahách, jsou ovšem velcí finančníci. Místo si na generálním ředitelství našel i Veverkův kolega z libereckého zastupitelstva Vladimír Vojtíšek, který je dnes vedoucím správy budov. Podle vedení drah však nešlo o žádnou protekci. "Začínal tu jako brigádník a osvědčil se," říká Šťáhlavský.

Dvojnásobné platy

Příliv sebevědomých finančníků do státního podniku se samozřejmě odrazil i v manažerských platech. "Ředitelé, kteří přišli za Žaludy, brali přibližně dvakrát tolik co jejich předchůdci," říká bývalý zaměstnanec, který si nepřál být jmenován.

Podle vedení drah to však dává smysl: investice do kvalitních zaměstnanců se vyplatí. Podle Šťáhlavského mají dráhy nyní například lepší podmínky v jednání s bankami než podobné instituce.

Podle odborníků se Českým drahám nyní, v éře Žaludových bankéřů, opravdu daří lépe než před lety. Spíše než jejich dovednostmi je to však dané tím, že se Žaludovi podařilo dojednat větší přísun veřejných peněz.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 3 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář